Integrer dine systemer og skab mere værdi
Integration mellem dine systemer kan være en stor mundfuld, men det er det hele værd, værdien er ofte større end indsatsen. Skab mere værdi for din forretning ved at integrere dine systemer.

Hvordan kan system integration skabe mere værdi for forretningen?
Enhver virksomhed bruger forskellige systemer og tilpasser ofte deres arbejdsgang til disse systemer fordi det er for svært at få systemerne til at tale sammen og udveksle data.
Vi har flere års erfaring med at integrere systemer og skabe forretningsværdi. Lad os sammen se hvor der er muligheder i jeres systemer for integration og trin for trin skabe mere værdi ved at integrere systemerne.
Hvornår og hvorfor skal man Integrere?
Værdien ved integrationer skabes ved at automatisere arbejdsopgaver i virksomheden. Det kan være at synkronisere data mellem systemer eller andet som sparer arbejdstid og, hvor risikoen for fejl minimeres. Det kan også være at man vil udstille et API til sine kunder, således de kan tilgå ens egen software via et API. Tidspunktet for hvornår man skal gøre dette er typisk, når man vil fokusere på optimering af driften og for at minimere fejl – og bruge kræfterne på noget bedre og mere værdiskabende. Som hovedregel skal man integrere så snart som muligt, høst nogle lavthængende frugter med integrationer og/eller automatiseringer og skab mere værdi.
Populære platforme til integrationer
API Integration
En API integration handler ofte om at automatisere en arbejdsprocess og udveksle data mellem forskellige systemer. En API integration kan bruge andre systemers API’er og kommunikere med dem. Vi udvikler gerne API ovenpå din applikation eller udvikler op mod andres API’er.
Typisk Prisramme
5.000 – 40.000 DKK
E-Conomic Integration
Integrationer til Economic handler ofte om at synkronisere eller oprette kunder, produkter eller ordre. E-Conomic integrationer skaber meget værdi for forretningen og automatisere manuelle processer. E-Conomic sender og notifikationer fx. når en ny ordre er blevet oprettet, således kan andre applikationer synkronisere data. Læs mere.
Typisk Prisramme
5.000 – 50.000 DKK
Pipedrive Integration
Integrationer til Pipedrive handler om at skabe leads, holde kunder og deres kontakter synkroniseret. Der er store muligheder i at integrere med Pipedrive, både ved at tilgå og opdatere data inde i Pipedrive, men også ved at reagere på nye hændelser i Pipedrive (fx. når en organisation oprettes eller opdateres).
Typisk Prisramme
5.000 – 50.000 DKK
Eksempler på Integrationer
Ledelsesrapportering
Uge eller månedsrapporteringer. Der udtrækkes nøgletal fra forskellige systemer og der dannes en rapport.
Synkronisering af kontakter
Når der opdateres i CRM systemet overføres data automatisk til regnskabssystemet. Data er altid opdateret.
Tilmelding og fakturering
Tilmelding til en forening, et arrangement eller et kursus. Der kan integreres med faktura eller betalingssystem.
Hjemmeside til CRM
Integrer fra kontaktformularen, beregner eller anden formular direkte ind i CRM og opret et lead til salgsafdelingen.
Dataopsamling
Modtage data fra forskellige systemer (datafangst) og gemme dette. Opsamling af Big Data fra produktionsmaskiner eller systemer.
Integration til API
Integration til et andet API. Vi har stor erfaring med at udvikle og integrere med API’er. Kontakt os og se om vi ikke kan løse din opgave.
Eksterne og Interne Integrationer
Vi har lang erfaring med at integrere eksterne systemer ind i virksomheden. Det kan være alt fra at læse data fra andres systemer og ind i egne systemer eller at udstille egne data til andre via et API. Vi integrerer også interne systemer således hverdagen digitaliseres og optimeres til at bruge tid på de vigtige opgaver hvor man bedre kan udfolde sin kreativitet.
Software Integration
Når man snakker om software integration snakker man også om at øge sin evne til at konkurrere på markedet. Som IT ansvarlig eller virksomhedsejer ved vi godt at det ikke er det enkelte system som giver vores virksomhed en konkurrencemæssig fordel overfor konkurrenterne.
Det som virkelig skilder os fra konkurrenterne er vores evne til at synkronisere systemer på tværs af virksomheden, vores evne til at implementere vores strategi gennem IT mæssige tiltag og evnen til at skabe en unik systemarkitektur, hvor alle virksomhedens systemer agerer som eet stort system. Det kan ikke kopieres – dette giver en konkurrencemæssig fordel.
Fremtidssikrede Systemintegrationer
Måske har du allerede integrationer i virksomheden, men de er dårligt dokumenterede og ingen husker hvorfor de blev lavet – det gør vi op med og leverer integrationer som er veldokumenterede og i tråd med virksomhedens strategi således at der også i fremtiden er styr på integrationer og hvordan de understøtter virksomhedens strategi.
Eksempler på integrationer
Alle disse eksempler er blot nogle af de opgaver vi har løst sammen med vores kunder. Hvis du er nysgerrig, så kontakt os og få en uforpligtende snak.
- Synkroniser kundedata fra CRM til Regnskabssystem – kundedata er altid opdateret begge steder.
- Udtræk af data fra regnskabsdata til månedsrapporter og Business Intelligence
- Lukke ordre i CRM når der bogføres faktura i regnskabssystem
- Bogføre salg i regnskabssystem når der sælges i webshop
Kontakt os
Send os en email eller kontakt os via informationerne nedenfor.
info@median.dk