Integrer dine systemer og skab mere værdi
Integration mellem dine systemer kan være en stor mundfuld, men det er det hele værd, værdien er større end indsatsen. Skab mere værdi for din forretning ved at integrere dine systemer.

Forbind virksomhedens systemer med hinanden og skab mere værdi
I en dynamisk forretningsverden er det afgørende at have en operationel infrastruktur, der fungerer problemfrit og effektivt. Mange virksomheder står over for udfordringen med at håndtere en række isolerede systemer, der ikke kommunikerer optimalt med hinanden. Dette fører ofte til unødvendige manuelle processer, tab af dataintegritet og forsinkelser i beslutningstagningen.
Hos Median hjælper vi virksomheder med at realisere deres fulde potentiale ved at effektivisere arbejdsgange og forbedre produktiviteten gennem en teknisk integration af forskellige systemer.
Sammenhængende Effektivitet
Værdien ved integrationer skabes ved at automatisere arbejdsopgaver i virksomheden. Det kan være at synkronisere data mellem systemer eller andet som sparer arbejdstid og, hvor risikoen for fejl minimeres.
Der er mange veje til at skabe en sammenhængende virksomhed. Hos Median fokuserer vi på den tekniske del af at binde virksomhedens forskellige systemer sammen. Fordelene ved virksomhederne er at man ikke længere skal huske at opdatere flere systemer, når en kunde henvender sig og vil have rettet sin adresse. Det kan også være en ny kunde som skal opdateres i faktureringssystemert, supportsystemet og i CRM systemet. Dette skal ikke være en manuel process, det skal naturligvis ske automatisk.
Det kan også være at man vil udstille et API til sine kunder, således de kan tilgå ens egen software via et API. Tidspunktet for hvornår man skal gøre dette er typisk, når man vil fokusere på optimering af driften og for at minimere fejl – og bruge kræfterne på noget bedre og mere værdiskabende. Som hovedregel skal man integrere så snart som muligt, høst nogle lavthængende frugter med integrationer og/eller automatiseringer og skab mere værdi.
Agilitet og øget konkurrenceevne
Vi ser typisk at når man har automatiseret forskellige manuelle arbejdsprocesser og integreret mellem virksomhedens systemer, så frigiver man mere tid til at udvikle forretningen. Noget af det manuelle arbejde som tidligere har været er nu automatiseret og man får langsomt opbygget en robust virksomhedsarkitektur.
En af fordelene ved en robust og automatiseret virksomhedsarkitektur er at man får nemmere ved at gribe nye muligheder i markedet frem for at trække en tung maskine efter sig, hvor enhver ændring i produkter tager mindst 3 måneder.
Indkøbet af et system til virksomheden giver ikke en konkurrencemæssig fordel, da konkurrenterne blot køber det samme system. Der hvor man skaber en stor værdi er gennem de integrationer man bygger. Dem kan konkurrenterne ikke kopiere, de udspringer af virksomhedens DNA og viden omkring forretningen.
Derfor er integrationer så værdifulde – dels automatiserer de manuelle processer – men de bidrager også til en bedre konkurrenceevne. De forskellige typer af tekniske integrationer kan du læse mere om her.
Forskellige platforme
Næsten alle systemer kan der integreres med. De fleste moderne systemer har typisk en standardiseret måde at integrere med andre systemer med. Eksempler på disse platforme kan fx. være:
- Integration til faktureringssystemet e-conomic
- Integration til CRM systemet Pipedrive
- Generel integration til forskellige API’er (som er en standardiseret måde at integrere på)
Ligesom der er forskelige platforme at integrere med bruger vi også forskellige platforme. Vi har i forvejen nogle integrationer som servicerer vores kunder. De er grundigt testet og klar til brug. For virksomheder som ønsker at starte med en proof-of-concept, kan vi anbefale en af vores eksisterende integrationer, ellers hjælper vi gerne med fx. make.com eller Zapier for at teste business casen.
Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.
Eksempler på Integrationer
Ledelsesrapportering
Uge eller månedsrapporteringer. Der udtrækkes nøgletal fra forskellige systemer og der dannes en rapport.
Synkronisering af kontakter
Når der opdateres i CRM systemet overføres data automatisk til regnskabssystemet. Data er altid opdateret.
Tilmelding og fakturering
Tilmelding til en forening, et arrangement eller et kursus. Der kan integreres med faktura eller betalingssystem.
Hjemmeside til CRM
Integrer fra kontaktformularen, beregner eller anden formular direkte ind i CRM og opret et lead til salgsafdelingen.
Dataopsamling
Modtage data fra forskellige systemer (datafangst) og gemme dette. Opsamling af Big Data fra produktionsmaskiner eller systemer.
Integration til API
Integration til et andet API. Vi har stor erfaring med at udvikle og integrere med API’er. Kontakt os og se om vi ikke kan løse din opgave.
Eksterne og Interne Integrationer
Vi har lang erfaring med at integrere eksterne systemer ind i virksomheden. Det kan være alt fra at læse data fra andres systemer og ind i egne systemer eller at udstille egne data til andre via et API. Vi integrerer også interne systemer således hverdagen digitaliseres og optimeres til at bruge tid på de vigtige opgaver hvor man bedre kan udfolde sin kreativitet.
Software Integration
Når man snakker om software integration snakker man også om at øge sin evne til at konkurrere på markedet. Som IT ansvarlig eller virksomhedsejer ved vi godt at det ikke er det enkelte system som giver vores virksomhed en konkurrencemæssig fordel overfor konkurrenterne.
Det som virkelig skilder os fra konkurrenterne er vores evne til at synkronisere systemer på tværs af virksomheden, vores evne til at implementere vores strategi gennem IT mæssige tiltag og evnen til at skabe en unik systemarkitektur, hvor alle virksomhedens systemer agerer som eet stort system. Det kan ikke kopieres – dette giver en konkurrencemæssig fordel.
Fremtidssikrede Systemintegrationer
Måske har du allerede integrationer i virksomheden, men de er dårligt dokumenterede og ingen husker hvorfor de blev lavet – det gør vi op med og leverer integrationer som er veldokumenterede og i tråd med virksomhedens strategi således at der også i fremtiden er styr på integrationer og hvordan de understøtter virksomhedens strategi.
Eksempler på integrationer
Alle disse eksempler er blot nogle af de opgaver vi har løst sammen med vores kunder. Hvis du er nysgerrig, så kontakt os og få en uforpligtende snak.
- Synkroniser kundedata fra CRM til Regnskabssystem – kundedata er altid opdateret begge steder.
- Udtræk af data fra regnskabsdata til månedsrapporter og Business Intelligence
- Lukke ordre i CRM når der bogføres faktura i regnskabssystem
- Bogføre salg i regnskabssystem når der sælges i webshop
Kontakt os
Send os en email eller kontakt os via informationerne nedenfor.
info@median.dk